سبک کلاسیک

این سبک از دکوراسیون داخلی دارای ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد خود می‌باشد. دیوارها و سقف‌های گچ‌بری شده، حضور مبلمان‌هایی که عمدتاً چوبی هستند و اغلب با نام مبلمان آنتیک معرفی می‌شوند. انتخاب مبلمان استیل و پرکار از ضرورت‌های این سبک می‌باشد که از ترکیب چوب و پارچه ساخته شده است. در واقع در مبلمان استیل از چوب‌هایی که دارای نقش و فرم‌های برجسته هستند، به عنوان پایه اصلی کار استفاده می‌شود که فریم پارچه‌ای آن پر از نقش و نگار باشد. وسایل دکوری از جنس چوب و حکاکی شده می‌باشد. سقف‌های بلند در این سبک، پرده‌های خاص و در بیشتر موارد با طراحی فاخر، همچنین استفاده از رنگ کرمی، طلایی، قهوه‌ای و سفید فضایی سرشار از آرامش را برای فضایی که ما مد نظر داریم به وجود می‌آورد.

این سبک در واقع معرف سبک سنتی در غرب نیز می‌باشد. سبک کلاسیک برگرفته از سبک سنتی غربی است که با عصر معاصر درگیر شده است. سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی سرشار از نظم‌ها و تقارن‌هاست. در این سبک نظم از المان‌های مهم به شمار می‌آید. سبک کلاسیک سبکی است پایدار. این سبک دارای ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد خود می‌باشد و این امر این سبک را متمایز از سایر سبک‌ها می‌کند. سبک کلاسیک به هیچ وجه با شلوغی همراه نیست. تمام اجسام جای خود را دارند. سبک کلاسیک، سبکی است پایدار و منظم که محل قرار گرفتن هر المان در آن کاملاً تعریف شده می‌باشد.

از المان‌های معروف در این سبک، تقارن را می‌توان نام برد. در این سبک، استفاده از دکوری‌های جفت، چیدمان مبل که به شکل جفت جفت و دارای تقارن در نظر گرفته می‌شود به چشم می‌خورد. رنگ‌ها به فضا شخصیت می‌دهند، تعداد محدودی رنگ برای سبک کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع باید از رنگ‌هایی که دارای اصالت و پختگی هستند، استفاده شود. مثلاً به جای انتخاب رنگ قرمز باید به سراغ نوع پخته آن یعنی رنگ زرشکی بروید و از رنگ یشمی به جای سبز استفاده شود و در صورتی که علاقه‌مند به رنگ آبی هستید، باید از رنگ سرمه‌ای استفاده شود. به طور کلی از رنگ‌هایی در سبک کلاسیک می‌توان استفاده کرد که حتماً با یکی از رنگ‌های سیاه، قهوه‌ای یا طوسی ترکیب شده است. فضای غالب خانه‌هایی با سبک کلاسیک، باید دارای یک یا دو رنگ مشخص باشد، به همین خاطر رنگ‌هایی مانند سرمه‌ای، یشمی، قهوه‌ای، زرشکی، سدری، طلایی، برنز و صورتی چرک می‌توانند در این سبک مورد استفاده قرار داده شوند.

دیدگاه کاربران

شما هم میتوانید درباره این کالا نظر بدهید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گزاری شده اند *



۰ دیدگاه برای "سبک کلاسیک"

آخرین مطالب